Den här webbplatsen använder cookies för att ge dig en så bra upplevelse som möjligt. Genom att du fortsätter att använda webbplatsen godkänner du att vi använder cookies. Läs mer här.

Tekniken ska förenkla vardagen

Möt Bonnier Solutions Service Portal

02 11 2018

Den 26 oktober öppnar Bonnier Solutions upp för ett modernare arbetssätt för hantering av supportärenden. Bonnier Solutions Service Portal blir det centrala navet. Portalen är baserad på ett modernt system från ServiceNow.

servicenow-bonnier-solutions-service-portal

ServiceNow ligger till grund för Bonnier Solutions nya Service Portal.

”På Bonnier Solutions strävar vi efter att på bästa sätt stötta och ge service till Bonniers bolag. Ett steg i vår förnyelse är att ta nytta av moderna digitala system för att erbjuda kostnadseffektiva och proaktiva lösningar till våra kunder. Detta är ett steg, fler kommer att komma” säger Patrik Moll, VD Bonnier Solutions.

Idag hanteras support via mail som skickas från användare, det vill säga våra kunder. Det är ett föråldrat arbetssätt och våra kunder har inte möjlighet att följa upp status på sitt ärende.

Bonnier Solutions Service Portal bygger på systemet ServiceNow som är en flexibel serviceplattform för kundtjänster. Systemet ger ett modernare arbetssätt och användarupplevelse, såväl på datorn och mobila enheter. Denna lösning ger dessutom förbättrad informationssäkerhet kopplat till krav enligt GDPR. ServiceNow är en stor aktör inom området automatisering och digitalisering av affärsprocesser och tjänster.

Kunder loggar in på en portal för att lägga ett ärende. I portalen finns sedan möjlighet att föra en dialog med Bonnier Solutions samt följa upp ärenden.

”Valet att gå över till en mer framtidssäkrad lösning som ska underlätta vardagen för våra kunder var enkel. Att ServiceNow dessutom blev utnämnda som världens mest innovativa företag enligt tidningen Forbes gör att vi även hoppas att den känslan når våra kunder. Fler funktioner kommer att kopplas på allt eftersom vi kommit igång med detta första steg ” säger Johan Sandberg Head of IT Bonnier Solutions.

Alla kunder till Bonnier Solutions kan logga in på portalen oavsett om man ofta ställer frågor till Bonnier Solutions eller om man är en medarbetare på ett bolag som någon gång har en fråga.

Nolla rosa Created with Sketch.